در این مطلب از مجله ورزشی اکتین توضیح داده شده است که سنتز پروتئین چیست، روند آن چگونه است و هنگام سنتز پروتیین چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد.

اگر اهل مطالعه در زمینه ورزش باشید حتما به عبارت “سنتز پروتئین عضلات” برخورده اید. سنتز پروتیین عضلات فرایندی است که در بسیاری از مقالات علمی ورزشی به  آن اشاره شده و از مزایای آن یاد می شود. اما آمارها نشان می دهد که بسیاری از مخاطبین این مقالات نمی دانند که سنتز پروتیین عضلات در حقیقت چیست و چگونه صورت می گیرد. بنابراین در مجله ورزشی اکتین صلاح دانستیم تا با پرداختن به این موضوع سوالات در این زمینه را برطرف کنیم.

سنتز پروتئین عضلات چیست؟

از زبان علمی، سنتز پروتیین فرایندی است که طی آن سلول ها با استفاده از DNA و RNA و آنزیم ها مولکول های پروتئین را می سازند. اما اگر بخواهیم به زبان ساده تر توضیح دهیم سنتز پروتئین فرایندی است که طی آن بدن شما از اسیدهای آمینه موجود در پروتئین ها استفاده می کند تا عضله جدید بسازد.

در طول یک روز، بدن شما در بین دو فرایند نواسان دارد: ساختن، که تحت عنوان سنتز پروتیین یا ” آنابولیسم ” نیز شناخته می شود و تجزیه که به آن کاتابولیسم نیز می گویند.

بعد از دریافت یک مکمل پروتئینی تا مدت زمان کوتاهی میزان اسیدهای آمینه موجود در خون شما بالا خواهد بود. در طول این دوره زمانی سنتز پروتئین عضلات در بدن شما بیشتر از مقدار معمول تحریک می شود.

همچنین بخوانید:  عوارض جانبی کراتین

تمرینات سخت و مقاومت فرایندی کاتابولیکی بوده که عضلات شما طی آن دچار آسیب شده و تجزیه می شوند. اما بلافاصله پس از تمرین بدن شما دوباره روند آنابولیکی را طی کرده و شروع به ترمیم آسیب ها می‌کند.

دریافت اسیدهای آمینه یا وعده های غذایی با کربوهیدرات کافی قبل و بعد تمرین می تواند این روند را آغاز کرده و آن را تسریع ببخشد. اگر نمی دانید که  باید برای دریافت اسیدهای آمینه قبل و بعد از تمرین به سراغ مکمل های ورزشی بروید یا آن‌ها را از غذا دریافت کنید می‌توانید راهنما مجله ورزشی اکتین برای دریافت اسید های آمینه را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.